Konzumiranje cijelog jajeta može poboljšati krvne lipide

Konzumiranje cijelog jajeta može poboljšati krvne lipide 26.12.2012.

Konzumiranje cijelog jajeta može poboljšati krvne lipide

Konzumiranje cijelog jajeta može poboljšati lipoproteinske profile kod bolesnika as metaboličkim sindromom i pomoći im u regulaciji tjelesne težine; rezultat je novog istraživanja koje je proveo tim sa dr. Marijom Luz Fernandez na čelu, profesoricom sa Univerziteta u Connecticutu, a objavljen je u časopisu Metabolizam.
 

Metabolički sindrom se razvija kod osoba koje imaju tri ili više od sljedećih faktora rizika:
visoke trigliceride, nizak nivo HDL holesterola, velik obim struka, povećan nivo šećera u krvi, visoki krvni pritisak.

Pacijenti s tim oboljenjem imaju veću vjerovatnoću za razvoj srčanih oboljenja i dijabetesa, zbog različitosti rizičnih faktora. Obzirom da variraju informacije o holesterolu iz prehrane, mnogi ljudi pokušavaju ostati daleko od pojedinih namirnica, uključujući i jaja, posebno oni koji se bore sa zdravstvenim problemima. Za potrebe istraživanja, sredovječni muškarci i žene sa metaboličkim sindromom bili su podijeljeni u dvije grupe: jedna grupa je jela 3 cijela jajeta svaki dan, a druga istu količinu zamjene za jaja svaki dan kao dio dijete ograničenih ugljikohidrata, kako bi izgubili na težini. Nakon sto su sudionici u grupi sa cijelim jajima proveli 3 mjeseca na dijeti, istraživači su otkrili da je nije bilo nikakvog uticaja ni na njihov LDL holesterol niti na ukupni holesterol u krvi, iako su jeli dva puta veće količine holesterola nego prije nego što je počeo eksperiment. Kod obje grupe se desio porast HDL holesterola, smanjenje triglicerida i poboljšanje lipidnog profila. Konzumiranje žumanca zapravo je povezano s poboljšanim zdravstvenim beneficijama kod ovih visoko-rizičnih pojedinaca. Sudionici koji su konzumirali cijela jaja imali su značajnije povećanje HDL holesterola i značajnija sniženja u odnosu LDL /HDL holesterola od onih koji su jeli zamjenu za jaja bez holesterola," objašnjava dr. Fernandez. Trinaest najvažnijih vitamina i minerala, poput vitamina D i kolina, mogu se naći u jednom velikom jajetu. To je važno jer se vitamin D i kolin ne mogu naći u drugim jelima u velikim količinama. Kontrolisanje hroničnih bolesti  poput metaboličkog sindroma zahtijeva koordinirani napor u prehrani i načinu života. Uravnotežen doručak visoko-kvalitetnim proteinima plus redovna fizička aktivnost može pomoći pojedincima na putu do zdravijeg života.

 


Komentiraj: