Fizičke aktivnosti dobre u borbi protiv Parkinsonove bolesti

Fizičke aktivnosti dobre u borbi protiv Parkinsonove bolesti 15.11.2012.

Fizičke aktivnosti dobre u borbi protiv Parkinsonove bolesti

Svi pacijenti sa Parkinsonovom bolesti dosegnu momenat u kojem se otežano kreću, tijelo se naginje naprijed, ruke se pomjeraju kruto prateći korak koji postaje kraći i nepravilan. Osim što taj momenat pacijenti doživljavaju kao svojevrstan hendikep, to je takođe je psihološki kamen spoticanja, jer je to momenat kada njihovo oboljenje postaje vidljivo spoljašnjem svijetu.

Iako lijekovi i operativni zahvati mogu doprinijeti trenutnom olakšanju, oni ne mogu u potpunosti vratiti normalno kretanje, te su ljekari testirali kako tjelovježba može olakšati i omogućiti samo kretanje.

„Sve su brojniji dokazi da pacijenti sa Parkinsonovom bolesti koji vježbaju su u boljem zdravstvenom stanju od onih koji ne vježbaju, te da je stanje pacijenata koji prestanu vježbati gore od pacijenata koji nastave sa tjelovježbom,“  tvrdi doktor Ray Dorsey šef Centra za Parkinsonovu  bolest i poremećaje kretanja na Univerzitetu Johns Hopkins u Baltimoreu, koji je pisao uvodni članak studije, ali nije učestvovao u njoj.

Naučnici su testirali 67 pacijenata sa Parkinsonovom bolesti koji su imali otežano kretanje, nasumično ih podijelivši u 3 kontrolne grupe sa različitim zadacima. Prve dvije grupe radile su različite kardiovaskularne vježbe na pokretnoj traci, dok je treća grupa radila na istezanju i jačanju mišića nogu sa tegovima. Sve tri grupe su radile vježbe tri puta sedmično u trajanju od tri mjeseca.

Rezultati istraživanja pokazali su da su sve grupe poboljšale pokretljivost, ali na različite načine, dok su sve tri grupe vježbi pomogle pacijentima da povrate prijašnju brzinu kretanja.

Dorsey tvrdi da su vježbe učinile čuda za njegove pacijente.

„Neki pacijenti vjerovatno su aktivniji sada nego prije uspostavljanja dijagnoze, a neki izgledaju kao da uopšte nemaju Parkinsonovu bolest. Stoga ovo predstavlja nešto na čemu sami pacijenti mogu raditi, te time mogu steći bolju kontrolu nad teškom bolesti,“ tvrdi Dorsey.

Komentiraj: