Analgetska nefropatija:

Analgetska nefropatija je hronična bolest bubrega koja postupno dovodi do terminalnog stadija renalne bolesti i potrebu za stalnom dijalizom ili transplantacijom bubrega.

Dijabetička nefropatija (bolest bubrega):

Nefropatija je propadanje bubrega. U završnoj fazi nefropatije koja se zove terminalni stadij renalne bolesti, ili ESRD.

Terminalni stadij bubrežne bolesti (ESRD):

Zatajenje bubrega se odnosi na privremeno ili trajno oštećenje bubrega koje dovodi do gubitka normalne bubrežne funkcije.

Glomerulonefritis:

Glomerulonefritis je tip glomerularnog oboljenja bubrega u kojem bubrežni filteri postaju upaljeni i ožiljni, te polako gube sposobnost za uklanjanje otpada i višak tekućine iz krvi kako bi formirali urin.

Glomerulosclerosis:

Glomeruloskleroza je termin koji se koristi za opisivanje ožiljaka koji se javljaju unutar bubrega u malim lopticama sitnih krvnih žila koji se zovu glomeruli.

Goodpasturov sindrom:

Goodpasturov sindrom je rijetka, autoimuna bolest koja može uticati na pluća i bubrege.

Hematurija (krv u urinu):

Hematurija je prisustvo crvenih krvnih stanica (eritrocita) u mokraći.

Hemolitički uremički sindrom:

Hemolitički uremički sindrom je rijetko stanje koje se uglavnom javlja kod djece mlađe od 10 godina. Često je karakterizirano oštećenjem sluznice stjenki krvnih žila, razaranjem crvenih krvnih stanica, i zatajenjem bubrega.

Hiperparatireoidizam:

Hiperparatireoidizam je oboljenje uzrokovano povećanom funkcijom paratiroidne žlijezde. Povećanom funkcijom paratiroidne žlijezde proizvode previše paratiroidnih hormona, koji stimuliraju povišenje razine kalcija u krvotoku.

Hipertireoza:

Hipertireoza znači povišenu aktivnost štitne žlijezde, što rezultira povećanjem hormona štitnjače u krvotoku.

Imunoglobulin A (IgA) nefropatije:

IgA nefropatija je hronična bolest bubrega koja može vremenom napredovati od 10 do 20 godina, a može dovesti do terminalnog stadija bubrežnog oboljenja.

Karcinom bubrega:

Karcinom bubrega počinje se razvijati u bubrezima – dva velika organa oblika graha – jedan se nalazi sa lijeve, a drugi s desne strane kralježnice.

Nefrotski sindrom:

Nefrotski sindrom je stanje često karakterizirano sljedećim: vrlo visokim razinama proteina u mokraći, mala količinu bjelančevina u krvi, oticanje, posebno oko očiju, stopala i ruku, kao i povišenjem holesterola.

Neurogeni mjehur:

Sljedeći problemi su često povezani sa neurogenim mjehurom: propuštanje mokraće, zadržavanje urina, oštećenja sitnih krvnih žila u bubregu, i infekcije mjehura ili uretera.

Policistična bolest bubrega:

Policistične bolesti bubrega (PKD) je genetski poremećaj kojeg karakteriše rast brojnih cista ispunjenih tekućinom u bubrezima.

Vaskularne bolesti bubrega:

Bubrežna vaskularna bolest je naziv za različite komplikacije koje utiču na arterije i vene bubrega.